Sprawdzian Angielski New English Plus 3 Unit 2
Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć Sprawdzian Angielski New English Plus 3 Unit 2. Skupimy się na kluczowych elementach lekcji, abyś mógł przygotować się najlepiej, jak potrafisz.
Unit 2: Co to jest?
Unit 2 w podręczniku New English Plus 3 to zazwyczaj konkretny temat lub zestaw zagadnień gramatycznych i słownictwa. Musisz wiedzieć, czego się spodziewać na sprawdzianie, aby się dobrze przygotować.
Kluczowe Zagadnienia z Unit 2
Choć dokładne tematy mogą się różnić, w Unit 2 często pojawiają się zagadnienia związane z:
- Czas przeszły prosty (Past Simple): Używamy go do mówienia o czynnościach, które zaczęły się i skończyły w przeszłości.
- Czas przeszły ciągły (Past Continuous): Używamy go do opisywania czynności, które trwały przez pewien czas w przeszłości, często jako tło dla innej, krótszej czynności.
- Słownictwo związane z podróżami lub historiami: Możesz spotkać nowe słowa dotyczące miejsc, transportu, przygód, czy opowiadania o wydarzeniach.
Czas Przeszły Prosty (Past Simple) – Jak To Działa?
Czas przeszły prosty jest bardzo ważny. Mówimy nim o rzeczach, które już się wydarzyły.
Twierdzenia:
Forma czasownika zależy od tego, czy jest regularny, czy nieregularny.
Dla czasowników regularnych dodajemy -ed do podstawowej formy: I played, She walked.
Dla czasowników nieregularnych musimy nauczyć się ich form z tabelki: I went (zamiast go), She saw (zamiast see).
Przykłady:
Yesterday, I watched a movie. (Wczoraj obejrzałem film.)
My parents traveled to Italy last year. (Moi rodzice podróżowali do Włoch w zeszłym roku.)
He ate breakfast at 7 AM. (On zjadł śniadanie o 7 rano.)
Pytania i przeczenia:
Używamy pomocniczego czasownika did.
Pytania: Did you play tennis? (Czy grałeś w tenisa? – Zwróć uwagę, że po ‘did’ czasownik jest w formie podstawowej.)
Przeczenia: I did not (didn't) play tennis. (Nie grałem w tenisa.)
Czas Przeszły Ciągły (Past Continuous) – Co To Znaczy?
Ten czas opisuje czynność, która trwała przez jakiś czas w przeszłości. Często używamy go, gdy chcemy pokazać, co ktoś robił, gdy stało się coś innego.
Twierdzenia:
Forma: was/were + czasownik z -ing.
Używamy was z I, he, she, it.
Używamy were z you, we, they.
Przykłady:
I was watching TV when the phone rang. (Oglądałem telewizję, kiedy zadzwonił telefon.)
They were playing in the park all afternoon. (Oni grali w parku przez całe popołudnie.)
Pytania i przeczenia:
Pytania: Was she reading a book? (Czy ona czytała książkę?)
Przeczenia: We were not (weren't) listening. (Nie słuchaliśmy.)
Słownictwo
Sprawdzian może zawierać zadania sprawdzające Twoją znajomość słówek z lekcji. Dokładnie przejrzyj listę słówek z Unit 2 w podręczniku i zeszycie ćwiczeń. Zwróć uwagę na pisownię i znaczenie.
Jak się przygotować do Sprawdzianu?
- Przejrzyj notatki z lekcji.
- Przeczytaj ponownie ćwiczenia gramatyczne dotyczące Past Simple i Past Continuous.
- Zrób ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na te tematy.
- Naucz się słówek. Możesz użyć fiszek.
- Ćwicz tworzenie zdań. Spróbuj opisać, co robiłeś wczoraj (Past Simple) lub co robiłeś, gdy coś się stało (Past Continuous).
Powodzenia!
