Klasa 5 Sprawdzian Z Angielskiego Unit 3 School
Cześć kochani! Jestem tu, aby pomóc Wam przygotować się do sprawdzianu z angielskiego z Unit 3: School dla klasy 5. Wiemy, że nauka może być czasem wyzwaniem, ale razem damy radę! Ten sprawdzian dotyczy ważnych tematów związanych ze szkołą, więc skupmy się na kluczowych elementach.
Pierwszą ważną rzeczą, którą musimy sobie przypomnieć, są **przedmioty szkolne**. Pamiętajcie nazwy takie jak Maths (matematyka), English (angielski), Science (przyroda/nauka), Art (plastyka), Music (muzyka), Physical Education (PE) (wychowanie fizyczne). Z pewnością na sprawdzianie pojawią się pytania, w których będziecie musieli nazwać te przedmioty po angielsku.
Kolejnym istotnym zagadnieniem są **dni tygodnia**. Powtórzmy sobie: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. Warto wiedzieć, które dni to dni szkolne, a które weekend. Przykładowo, zdania typu "On Monday, we have Maths." będą bardzo przydatne.
Nie zapominajmy o **czasownikach związanych ze szkołą**. Często pojawią się takie jak to study (uczyć się), to read (czytać), to write (pisać), to listen (słuchać), to learn (uczyć się czegoś nowego), to play (grać, bawić się, np. na lekcji WF). Zwróćcie uwagę na to, jak te czasowniki są używane w kontekście szkolnym.
Bardzo ważnym elementem tego unitu są także **pytania dotyczące harmonogramu zajęć**. Będziemy ćwiczyć pytania typu "What subject do you have on Tuesday?" (Jaki masz przedmiot we wtorek?) i odpowiedzi "On Tuesday, I have English." (We wtorek mam angielski.). Takie konstrukcje są kluczowe.
Pamiętajcie też o **słownictwie związanym z classroom**. To między innymi: teacher (nauczyciel), pupil / student (uczeń), classroom (sala lekcyjna), desk (ławka), chair (krzesło), board (tablica), book (książka), pen (długopis), pencil (ołówek), ruler (linijka). Zrozumienie i użycie tych słów sprawi, że poczujecie się pewniej.
Przygotujcie się również na pytania typu "Do you like Art?" (Czy lubisz plastykę?) i odpowiedzi "Yes, I do." (Tak.) lub "No, I don't." (Nie.). Umiejętność wyrażania swoich preferencji jest ważna.
Na koniec, warto poćwiczyć **liczebniki**, zwłaszcza te, które mogą pojawić się w kontekście klas czy numerów sal. Powtórzcie sobie od 1 do 100.
Podsumowanie kluczowych punktów:
- Nazwy **przedmiotów szkolnych.
- Nazwy **dni tygodnia.
- Czasowniki związane z nauką i szkołą.
- Pytania i odpowiedzi dotyczące **harmonogramu zajęć.
- Słownictwo związane z salką lekcyjną.
- Wyrażanie preferencji (lubię/nie lubię).
- Liczebniki.
Pamiętajcie, że najlepszym sposobem na przygotowanie jest powtarzanie i ćwiczenie. Czytajcie dialogi, rozwiązujcie ćwiczenia w zeszycie i słuchajcie nagrań. Jesteście wspaniali i poradzicie sobie świetnie! Trzymam za Was kciuki!
